Den simpla människan

Vaknade imorse igen av brännande hetta och skränande talgoxar, en hel jävla timme innan jag skulle upp.
Note to myself: Fäll ner persiennerna och införskaffa luftgevär.


Om en timme ska jag först hämta Ädlan, sen drar vi till jobbet för att passa upp på semestrande stockholmare och annat otyg. För er kanske det är lite svårt att välja mellan dagens och en hamburgartallrik, men när ni har bestämt er så det inget mer med det. Men bestämmer ni er för hamburgartallriken så är det  jag, min arma sate, som får stå i köket och fritera strips, mikra bröd, kladda med dressing och tjaffsa med sallad. Tar ni dagens så märker jag knappt av det, och ni slipper få en främmande människas saliv under tomaten. Tänk på det nästa gång.
Vi har även upptäckt ett litet fenomen då det är långa köer. En hamburgare är lätt att göra iordning och görs utan gnäll från min sida, men är du först i kön och beställer en hamburgare/paj/schnitzel eller vaffan du nu är sugen på, så kommer 90% av de resterande i kön beställa precis samma sak. För så enkel är människan, mina damer och herrar, fascinerande va?

Nej, nu ska jag ta och smälla  i mig någon slags frukost för att sen försöka att komma till jobbet i tid.
Ha en underbar dag o.s.v. Bjuder på en Stenmark:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0