Ciggen

Mitt bihang till sambo har på sista tiden börjat snusa. På ett vis så bryr jag mig inte, visst det kanske inte är hälsans praliner direkt, men samtidigt vill jag inte bli en liten gråmus som springer och gnäller på honom.
Men så började jag räkna efter lite. Säg att han minst snusar upp sex dosor på en månad. Varje dosa kostar ca. 45 spänn. Detta blir 270 kr i månaden, alltså närmare 300 kronor som han hade kunnat köpa något fint åt mig för.
Så jag bestämde mig för att sätta hårt mot hårt.
För några veckor sen var vi in i affären för att handla och Eken slängde upp en snusdosa på bandet, då röck jag åt mig ett paket cigg och slängde upp.

- Vad gör du? frågade Eken
- Varje gång du tar en snus ska jag ta en cigarett. svarade jag så kaxigt jag bara kunde.

Tyvärr så finns det något som ställer till det för mig.
Cigaretter var mycket viktigt då man festade i 16-års åldern. Fick man inte tag i nån som köpte ut cigg så kunde man nästan skita i spriten också, lite så var det.
Man rökte och drack som sjömän och alla som inte drog halsbloss, utan bara puffade, hånade man. 
"Då kan man ju lika gärna skita i att röka, fattaruväl!"
Sen hetsade man dem tills de gav efter och sen kräktes de som rävar. Good old times.
Men så kom 18års dagen då man själv kunde köpa cigaretter och något hände. Jag börjde tacka nej till den där festciggen. Höll andan då de andra andades ut sin rök. Nu kan jag inte följa med de jävlarna ut på balkongen ens. 
Men detta tänkte jag överkomma med det här paketet, oh yes, jag skulle bli den coola halsbloss-Sanna igen!
Jag öppnade den lilla asken och ja, det är väl ungefär så långt jag kom innan jag äcklades och slängde ifrån mig paketet igen. 
Så hur gick det då? Jo, nu är det Eken som blossar friskt så fort det blir lite festligt och jag sitter vid köksbordet och tjurar. Istället för att få honom att sluta snusa så har jag snart fått honom till att börja röka. 
Tji fick jag.
Nu ligger det där ciggpaketet på fönsterbrädet och hånar mig.

-Ta med mig ut och rök mig då, för tusan! Och du puffar fan inte, ner i lungorna ska det! Klarar du det inte, va?!

Fan.



Kommentarer
Postat av: Sara

Ojoj.. vänta du bara tills han börjar snusa på riktigt! Andreas snusar upp minst 4 dosor i veckan, det kan man kalla slöseri! haha!

2009-04-28 @ 16:19:50
Postat av: Lisa

Hejhej! Vilken fin blogg du har!



Klicka på denna länk om du vill få gratis presentkort: http://www.gratismode.se/?c=1245

Det funkar verkligen! :)



Ha en superdag!

Kram /L

2009-04-28 @ 16:23:09
URL: http://accessoar.blogg.se/
Postat av: Jenny

FAN VA BEDRÖVLIGT BRODER!!!!! TRAGISKT!!!!! :-(

2009-04-28 @ 22:13:20
Postat av: airaM

Hahaha. Du är så jävla rolig. =)

2009-04-29 @ 00:04:06
URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg
Postat av: Brodern

Ja du syster Jenny, du ska ju VERKLIGEN säga något..xD ;)

2009-04-30 @ 17:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0