Så länge det inte bidrar till ryggproblem, som jag brukar säga

Jag, Sara och Eken begav oss, glada och förväntansfulla, till gefle stad. Valbo köpcentrum hägrade.
Dagen var mycket givande och jag fick med mig lite inredningsartiklar, lite kläder samt två nagellack och en glasnagelfil hem. Gott så.
En vanlig, trevlig shoppingrunda. Däremot så var det något visst med denna dag. Något som fick denna dag i konsumtionens tecken att utmärka sig.
Allt ägde rum inne på H&M. Jag är trogen kund till deras underklädessortiment och springer ständigt runt och pekar på diverse plagg för mina medshoppare att: Den har jag, den har jag i svart, den har jag också... Jag är också säker i vad jag har för storlek och plockar vanligtvis bara på mig den modell som faller mig i smaken utan att pröva. Denna dag var det dock något som fick mig att stanna upp då jag såg en bh jag ville ha. Såg den möjligtvis inte lite liten ut? 
Jag gick och testade den, och mycket riktigt, det skulle krävas en storlek större för att passformen skulle fylla sitt syfte.
Märkligt, sa jag till mig själv. Men jaja, ingen större skada skedd, för inte ska man klaga över lite större bröst. Så länge det inte bidrar till ryggproblem, som jag brukar säga. Sen slog det mig åter att jag anlänt till gävle i en bh i min gamla trogna storlek och att denna fortfarande passade utmärkt. Det var troligen bara så att just denna modell H&M tillverkat var lite liten i storleken.
Visst att olika märken kan skilja med sina storlekar och mått, men då det är samma affär och samma märke ska det väl stämma?
Från och med idag kommer jag alltid testa bharna på H&M.
Lördag den 18 Oktober kommer förevigt vara kännt som dagen då mitt förtroende för H&Ms jämnhet i storlekar demolerades.
Ni gör fina underkläder H&M, I'll give you that, men jag ska nog hålla ögonen på er...

Tack Sara och Eken för en härlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0