Tjej eller kvinna?

Eken och jag hade just ätit middag då han frågar mig om jag ser mig själv som tjej eller kvinna. Jag fnissar lite och säger lite oskuldsfullt: "Somwere in between..."
"Hurså?"
Frågar jag sen
"För om du är en riktig kvinna bör du få stryk som en sådan." skojjar han och misshandlar mig litet.
Jag tänker igenom det hela medan jag diskar och säger sen.
"På nått vis känns det inte som att man har rätten att kalla sig kvinna förän man är 30, det är nått jag har fått för mig."
"Jaså!"
ropar Eken från rummet bredvid och låter uppriktigt förvånad. "Och då är det försent"

Jaha? Vad menar han med detta? Försent att kalla sig kvinna vid 30? Jag är fortfarande förbryllad.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Min bror minns nog inte att hans syster KAN FORTFARANDE ge sin lillebror stryk.....!!!!! Att vara över 30 betyder inte att man inte kan kallas för tjej, så det så! Morr

2008-11-27 @ 19:27:01
Postat av: Svar till Jenny

Hehe, ja nog bör han plockas ner på jorden lite! Nu har du hela helgen på dig, aga honom för allt vad du är värd!

2008-11-28 @ 19:55:21
Postat av: man

du bara lovar och lovar och lovar Jenny gör något åt det----------

2008-12-03 @ 15:42:24
Postat av: JennyH

Jag hoppas det inte är fallet för jag är trettio (aaah) och jag vill gärna se mig sj som ung o gärna korkad om det hör till.

2008-12-05 @ 09:25:15
URL: http://beingfamous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0