Ständigt dessa måndagar.

Vad är det med måndagar egentligen?
Jag menar, de tar upp endast en sjunde del av våra liv, det är ju inte mer än vad någon annan veckodag tar upp, men ändå så känns det som att det är halva veckan!
De är långsamma, tröga och ondskefulla. För visst, det är ju inte bara det att varje måndag känns som en evighet, saker och ting har även en förmåga att totalt gå åt helvete dessa dagar. Visst, det är början på en ny vecka, en ny start, man är lite ringrostig. Men nej, det här borde inte ha något med saken att göra, för vaffan, kroppen vet inte att det är måndag. Hade man veckodagar i tidernas begynnelse? Nej, just det. Visst, man hinner ställa om dygnena på helgen så det känns extra jobbigt att kliva upp på måndag, men även om jag gått upp samma tid som annars på helgen känns det sjukt tungt att kliva upp samma tid på måndag.
Varför?
Varför minns man aldrig något på måndagar? Varför gör man bort sig lite extra på måndagar? Varför tappar allt sin mening på måndagar?
Kan någon svara på det?

Jag fryser och har ont i halsen, typiska förkyldningssymptom, typsik måndag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det där hade likväl kunnat vara skrivet av mig, känner precis likadant för måndagar (och alla andra dagar man måste gå upp tidigt).

Stackare, har du inte någon som kan pyssla om dig och bistå med värktabletter?

Nu ska jag gå till skolan och lyssna på vår föreläsare Bosse ;) Krya på dig!

2008-03-11 @ 08:50:15
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: bella

hej. haha ja kvart i 8 kanske är väldigt tidigt morgon men jag går upp 6 varje morgon om jag jobbar. Och det är bara två timmar emellan men ja, jag var och är väldigt trött då.
förstår du? :)
men nu är jag bara normal trött... det värsta kommer komma i eftermiddag :9
Hoppas huvudvärken går över!

2008-03-11 @ 09:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0