Mosquito

Jag blev just biten av samma mygga fem gånger inom en femcentimerters radie. De senaste dagarna har varit rätt så intensiva då det gäller myggbettsämnet. Det får mig att börja spekulera angånde detta. Jag vet att det är honorna som suger blod, men efter det så brister min kunskap gällade denna hatade varelse.


  • Kan en mygga suga blod, lägga ägg, och sen suga blod igen för att upprepa proceduren? Eller dör de efter första kullen?
  • Kräver myggen ett speciellt sorts vatten då de ska lägga ägg? Är det sunkiga dammar och dylikt det enda som funkar eller funkar ett glas vatten lika bra? Skulle detta kunna innebära att man kan odla myggor inuti sin bostad?
  • Suger honorna blod före eller efter de blivit befruktade? Och hur går befrukningen till?
  • Vad äter de i vanliga fall, alltså hanarna? Nektar, likt en fjäril?
  • Hur kan denna lilla varelse orska det enormt enerverade ljudet myggorna faktiskt är kända för?
  • Hur länge lever egentligen en mygga?
Vet du svaret på någon av mina frågor så svara gärna. Här kommer även en bonusfråga som du måste svara på, jag vet att du kan;

Om du vore en kvinnlig mygga, vem skulle du suga blod från? 

Kommentarer
Postat av: Sebban

Jadu, ljudet antar jag kommer från deras vingar då vibrerar så pass intensivt.

Jag tror nog dom kan upprepa proceduren allt för många ggr:P

Om jag vore mygga skulla jag nog bita göran pärsson, för jag skulle vilja irritera och göra så han fick klåda med mina sista andetag!!!

2008-06-15 @ 22:04:37
Postat av: hp

snuskmygga...



tack för dina svar!!



ömma smek /hp

2008-06-17 @ 00:31:02
URL: http://hanapee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0