Harig...

...är just vad jag är. Somnade inte förän vid tre inatt skulle jag tro. Det var nämligen något som knarrade och skrapade i hörnet av rummet, och i sängen låg jag kallsvettig med hjärtklappning. Skulle jag ringa Eken? Nej, för han tillbringar nätterna i en lastbilshytt med min far, och väcker man honom så väcker man big papa, och det vill man inte. Så tillslut så bestämmer jag mig för att tuffa på mig och reser mig upp ur sängen och går fram till hörnet för att lokalisera ljudet bättre och kanske komma fram till vad det är. Så jag går fram och ställer mig vid hörnet, iförd endast underbyxor och med lånat mod, men då hörs inte ett skit. Jag blir ståendes och inväntar att ljudet ska fortskrida så jag ska kunna hitta källan och kunna utropa ett triumpherande: AHA! Men inget mer låter och jag kryper tillbaks till sängen en smula vemodig.
I sisodär 2 minuter efter att jag lyckats inta en bekväm ställning i sängen så börjar det igen. Och denna gång blir jag ännu mer rädd, för nu vet jag ju att jag inte inbillat mig! Men, men, ljudet förblir ett mysterium för jag somnade tillslut, utmattad av min rädsla.
Inatt ska jag dock sova i min systers hus, eftersom jag idag träder in i min roll som husvakt. Men hur ska hon klara detta, tänker ni, hon kan ju knappt sova i en etta så hur ska hon kunna hantera ett gammalt hus som knakar i tid och otid?! Lugn, mina vänner, jag har förutsett detta. Samantha, även känd som P the puffin, ska hålla mig sällskap natten igen, så förhoppningsvis äter monstren upp henne först!

Mitt nya liv då? En nystart idag? Nja, frukosten blev vitt, rostat bröd med smörstekta champinjoner och linfrö samt ett glas proviva fruktdryck. Att champinjonerna var färska och inte konserverade kanske inte är något att försvara sig med då dessa tydligen är plockade i Polen, men ni väljer själva hur ni vill dömma mig. Jaja, jag ska ta en morot innan jag åker också, a small victory on my part I guess...
Om en kvart ska jag infinna mig på jobbet, så jag tackar för mig och önskar er all lycka denna dag som idag som idag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men fy vilken jobbig natt. Jag drömde mardrömmar jag, om jobbet. Typiskt. Vaknade trettioåtta gånger så trots att jag gick och lade mig supertidigt är jag trött som vanligt idag.



Hmm, okej..jag tror att allt handlar om balansen mellan flott och nyttighet (till en början iaf). Som nu för mig: jag cyklar till och från jobbet och på pausen äter jag en nyttig morot. Däremot under lunchen kränger jag tacos och mjukglass. Något annat alternativ kan jag inte riktigt se. Gymmet orkar jag bara gå till under helgen när jag har lite mer energi, men bättre det än inget :) Just det, köp snajsiga träningskläder så blir du mer peppad!

2008-07-29 @ 11:03:16
URL: http://skaninginorrland.blogg.se/
Postat av: Jenny

Har nu varit hos tant doktorn och fått veta att det ÄR halsfluss :-( så bäst e nog att du oxå kollar... men jag minns inte att vi hånglade?? Eller? ;-)

Hoppas ditt lilla spöke i hörnet snart hittar ett annat boende.

Pöss

2008-07-29 @ 12:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0