Vilket gissel!

Jag lider av bloggbesatthet! Tänk vad mycket tid man lägger ner på att snoka runt i andras liv! Bloggar är ju ett utmärkt sätt att göra detta. Man läser, inspireras, drömmer sig in i den andres liv och dett kan pågå i flera timmar per dag. Jag skulle gissa på att jag åtminstone lägger en halvtimme per dag åt att kolla runt i bloggar, dels mina nära och käras men även människor jag aldrig träffat. Minst en halvtimme. Har jag inget speciellt att göra så kan jag sitta i evigheter och läsa internetdagböcker.
Man myser av att se vilka fina kläder nån har köpt, blir varm av vackra semesterbilder och fnittrar över pinsamma situationer någon har försatt sig i. Ser någons inredning och tänker: "Om ändå jag hade det så fint!"
Alla andras liv blir så mycket mer spännande än ens eget och man sitter och suger i sig alla andras upplevelser, då man egentligen skulle kunna vara ute och hitta på saker och vara ute på äventyr själv.
Att man blir inspirerad är ju toppen, men samtidigt så stjäl det ju så mycket tid! Och sen blir ju ännu mer ha-galen en vad man redan är. Den tröjan skulle jag också vilja ha, de där jeansen, body butter, eyeshadow etc. etc. etc.
Nej, egentligen skulle man vara ute och leva livet istället för att möggla framför datorn, men jag är fast.
Jag är redan bloggberoende och förlorad, så nu får ni andra helt enkelt göra detta åt mig och blogga om det så jag får drömma mig ännu djupare in i era spännande och intressanta liv.
Ut och lev, så sitter jag här och väntar på era rapporter!


Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag har samma problem, kan bli långdragna frukostar framför datorn numera. Bloggar är det nya dokusåpor på tv, enligt mig.

2008-12-05 @ 02:26:46
URL: http://hockeykristin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0