Ser ni?



Ser ni? Ser ni hur fokuserad jag är? Jag studerar. Flitigt.
Tills för två timmar sen då jag skulle kolla lite på datorn. 10 minuter kanske, tänkte jag. Nu är klockan 23 fucking 00. Vem hade kunnat ana att de där två timmarna skulle vara de snabbaste timmarna på hela dagen. Jag känner mig lurad. Nåväl, det kommer väl gå dåligt imorgon, jag får ta den smällen. Skylla mig själv.
Men jag har iallafall en bild på att jag åtminstone öppnat de är ångestfyllda böckerna. Att mina ögon scannat av sida efter sida av ointressant text, skapad för att plåga ungdommar och ta död på minsta lilla livsglädje som kan tänkas finnas i ett tonårshjärta. Min hjärna har arbetat och mina fingrar har skrivit. Volym, molmassa, substansmängd. Siffror, siffror, siffror. 
Har jag lärt mig något? Knappast. Har jag haft kul? Absolut inte. Har jag fått ut något som helst av det? Tveksamt. 

Jag tackar för mig, jag är klar med den här dagen. Må den aldrig komma igen. Tack.

Kommentarer
Postat av: sara

Bra Sanna! Jag är stolt! Hoppas det gick bra på provet, vi kanske ses på skolan! Puss!

2008-12-10 @ 12:31:07
URL: http://annasarachristina.blogg.se/
Postat av: Mija

Visst är det sjukt..

Man pluggar tills ögonvitorna blöder låtsasblod, och dagen efter får man skitprovet som bara bevisar att man BORDE läst ÄNNU mera..



(sucka)



2008-12-10 @ 17:50:57
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: anna

Siffror och matte borde vara förbjudna! Eller okej, plus och minus kan kanske få finnas.



Men alltså, dessa mozzarellasticks - har jag aldrig provat! Visst bara måste jag äta på Max i helgen för den sakens skull!?

2008-12-11 @ 08:18:24
URL: http://skaninginorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0