Facebook...




Facebook. Så länge jag har klarat mig utan, stått emot, vägrat. Fler och fler av mina vänner har sugits in i detta helveteshål, men jag har stått stark. Jag vinglade lite då Phäntie gick med i denna falska gemenskap, men återfann balansen.
Ensam är stark! tänker jag och fnissar åt mina vänners dumheter. Facebook, ha! Vilket påhitt!
Men så kom det som ett slag i magen. Min sambo och sämre hälft, Eken, gick emot allt vad jag står för och raserade de principiella stöttepelarna för vårt förhållande och anslöt sig till sekten.
En tår föll nerför min kind. Ensamheten blev plötsligt kvävande. För ensam är okej då man har någon att vara ensam med.
Visst, jag skulle kunna fortsätta skita i denna urlöjliga community, detta upphottade lunarstorm. Men nu så kan Eken hitta på vad som helst i det världsvida nätet! Jag tvingade Sara att snoka runt åt mig, och han har redan blivit vän med halva Svergie, bl.a. sitt ex (ja det är sant, vart är världen på väg?), och jag kan inte göra något åt det? Jag kan inte ens se det!
Ska jag måsta "joina" ansiktsboken bara för att kunna fortsätta hålla kopplet på min sambo spännt? Strypkoppel. Med stötdosa. Och taggar.
Eller ska jag hålla mig utanför och se hur han sakta men säkert dras ifrån mig och finner lösaktiga flickor världen över att begrava sitt köttben i?
Endast tiden kan utvisa mitt beslut.


Kommentarer
Postat av: Sebban

så typiskt tjejer att alltid dra dom värsta slutsaterna :)



Men tbh facebook is a load of crap

2008-12-04 @ 12:50:08
Postat av: Jenny

JÖSSES KVINNA VA GUDA SNYGG DU ÄR!!!!!!! Fattar inte varför du inte är fotomodell eller mannekäng!??!! Bilden i början du nu lagt in är superdunderläcker!

(Jag är inte alls avis eller bitter över att en annan nu har redan kommit förbi den där fräscha piffiga tiden i ens liv.........)



KRAM!

2008-12-04 @ 19:56:09
Postat av: Sanna

Svar till Jenny:



Jag tackar och bockar:) Men du är väl medveten om att 30 är det nya 20, så kom nu inte här och prata om några förbigångna glansdagar, snygging!

2008-12-04 @ 20:10:53
Postat av: Jenny

Du gör mig till en optimist!! :-)

2008-12-04 @ 21:18:00
Postat av: sara

haha fan vilken fin header du gjort! Jättesnygg! Ha du smakat på brustabletterna? Fyfan säger jag bara...

2008-12-05 @ 12:04:07
URL: http://annasarachristina.blogg.se/
Postat av: Jenny

Måste bara få kommentera det där ang att han är "friends" med sitt x....

Jag har väl ca 15-20 x som mina friends :-o, och det är faktiskt lite småkul få se hur de lever sina liv nu förtiden ;-)



Puss

2008-12-06 @ 10:02:29
Postat av: vadfan

hur många ex har inte durå??

2008-12-07 @ 19:48:16
Postat av: Mija

Livsfarligt säger jag.

Sanna mina ord. I know what I´m talking about.. ;)

2008-12-07 @ 19:57:41
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: Jenny

Mohahahaha!

Många............ :-)

Så blir det när man måste kyssa många grodor innan man hittar den prins man vill ha ;-)

2008-12-08 @ 12:45:10
Postat av: Sanna

Till Jenny:

Här vill jag bara inflika att det var din bror som som chockat reagerade över skaran friare. Jag skulle aldrig lägga fram en dylik fråga på ett sådant framfusigt sätt!

2008-12-08 @ 12:58:37
Postat av: Jenny

Han är så jävla pryd!!! ;-)

2008-12-08 @ 17:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0