En riktig kvinna!

Idag har jag varit en riktig kvinna och i stort sett bara varit i köket och fejjat! Lussebullar har bakats, knäck har kokats och middag har lagats. Jag har knappt satt min fot utanför kökströskeln.



Sumodegen som jag och Eken har tampats med och jämnfört kunskaper i knådning.



Knäcken som tog en hel jävvla evighet att koka, och sen var formerna av det lite dåligare slaget så de lätt fastnar. "Bra till t.ex. Knäck"-my ass!
Men gott blev det. Några neutrala och några med mandel.



Bullarna i ugnen och mina monsterfingrar som reflekteras.  Ser ut som en flygödla eller nått dylikt...



1:a plåten -vs- 2:a plåten



Jag tror det var nybörjartur på den, då andra plåten blev lite för välgräddad. Men, men, för att vara första lussebaket utan föräldrar närvarande så är båda jag och Eken mycket nöjda och självgoda.



Sen laxröra och fullkornsris till middag, mycket gott. Kolla den ljuvliga lilla garneringen, hehe.
Nu är jag trött och har fått nog av kök för ett tag. Nu är det dusch, tv och sen bingen. Så tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0