En liten ängel

Det bor en ängel här i byn. Hon heter Monica och är gympalärare och skomakare! 
 fNu har hon klackat om min stövlar, och samtidigt som hon gjorde detta så fyllde hon i de fula avskavningarna vid klackarna och bytte ut sulan på ett av paren. Dessutom köpte jag ett par heta klackskor när jag var i falun sist, som visade sig vara en dödsfälla. Glashala var de, så jag tog med dem och frågade Monica om hon hade nån lösning på problemet.
Detta löste hon genom att fila lite på sulan så den inte var lika blankt längre. Klacken är fortfarande lite hal med det blev betydligt bättre!
Och vad gick kalaset på då? Jo 120kr, dvs 60kr klackningen. Att hon slipade, fyllde i avskavningarna och bytte sulan blidde gratis.
Hon är dagens hjälte! Nä....tamme fan, hon är månadens hjälte, minst! SkomakarMonika in my heart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0