Ångersfull

Min magsäck vrider sig i sin håla och ryter vildsint.
Jag tog med mig en klementin och en banan till skolan idag, för att stilla en eventuell uppkomst av hunger.
För två timmar sen tog jag klementinen. Den var söt och mycket god, jag ville ha mer men det fanns inga fler att tillgå, bara bananen men den valde jag att spara på.
För en timme sen åt jag bananen. Eller halva, rättare sagt, för jag gillar egentligen inte banan så jag blev lite illamående och slängde den andra halvan.
Redan då tänkte jag över om det verkligen var så klokt. Tänk om jag skulle bli hungrig senare, jag skulle ju trots allt vara utan mat i minst fyra timmar till.

Så rätt jag hade.

Varför slängde jag bananen?! Åh, jag var så naiv! Magsyran bearbetar mina magsäcksväggar och jag vill vomera, men jag har inget att kräkas upp. Jag är dömd att sitta här i tre timmar till. Tre timmar i hungersnöd.
Äh, nu får jag sluta gnälla! De finns ju trots allt de som har det värre. Barnen i afrika till exempel. Hehehe, ja de jävlarna är ju troligen ännu hungrigare! Nu känns det bättre. Tack.


Kommentarer
Postat av: Åsa Johansson

Håller med, mycket bättre med plastgran=)

2008-12-15 @ 13:00:01
URL: http://onlythequeen.blogg.se/
Postat av: brorsan

vilket jävla u-landsproblem

2008-12-15 @ 18:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0