Sista veckan

 Oh yes, nu är det sista veckan på mitt lilla sommarjobb. Jag befinner mig åter i Marias lägenhet och kommer att göra detta i några dagar framåt, då jag genomlider mitt inferno till arbete. Fyra dagar består. Sen ska jag fira med en hel vecka Phäntie! Vi ska ge oss ut på diverse äventyr och vara mer levande än någonsin! Vi ska dansa natten igenom, diskutera livets svåra frågor och gråta över våra missöden, allt detta helt ogenerat inför varandra.
Dock har jag de fyra dagarna kvar innan min glädje kan blomstra. Fyra dagar nu utan min vapendragare Kristoffer, som tidigare förgyllt mina arbetsdagar... Då endast en vecka kvarstod för min del så övergav han mig, och nu måste jag ensam möta de demoner som existerar ute på de svenska vägarna bland vägarbetena.
Men jag förlåter honom, ty det måste man.
Nåväl, nu ska jag ta en dusch och sen väntar kudde och täcke tills klockan tjuter 04.30 imorgon. Men kolla du på ditt OS, Kristoffer. Jag är en bättre människa än dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0