Jag och min toaster.

När jag fyllde år fick jag diverse gåvor, men den jag väljer att nämna nu är en toaster. Den där från obh nordica, chiliserien, den röda snygga. Jag lägger ut en bild för att förtydliga.

Vilka visoner jag fick då jag slet upp paketet! Mackor till frukost, lunch och middag! Mackor till vardag som till fest! Mackor på längden och på tvären, ja, herrejävlar vad med mackor!

Nu har jag gjort min första varma macka i den. En grovt bröd med keso, lite linfrö och örtsalt i. Fy fan vad fantasilöst. Det blev så jävla avslaget allting! Jag hade så stora förhoppningar angående min kreativitet, att detta blev ett fullkommligt magplask för mina kockdrömmar.

Men jag tröstar mig själv med att det var detta som krävdes. Jag behövde ta udden av dessa förväntningar och förhoppningar. Nu kan jag sakta jobba mig uppåt för att så småningom briljera... En vacker dag, då jävlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0