-Nej

Min mor är ivrig då det gäller att lära sig lite utav den nya tekniken så som internet och sms. Jag uppmuntrar henne naturligtvis till detta, och hon kämpar på med att då och då skriva små, oftast väldigt kortfattade, sms.
Igår gick jag inte och lade mig förän klockan 0300. Klockan 0830 får jag ett sms från, just det, min mor.

-God morgon. Tyra haltar. Kram

Tyra är min katt som bor kvar i mitt barndoms hem. Denna varelse är något som jag värdesätter mycket högt, kanske snudd på ett sjukligt sätt.

-Jaha, vilken tass? Samma som förut.

Hon fick nämligen ett snitt i tassen för ett tag sen men det verkade läka fint.

-Ja det är det. hon har lagt sig under stor granen.

Javisst, hos mig har vi stora granar. Och ni vet att när katter mår dåligt går de liksom och gömmer sig, men ibland gömmer de sig ändå utan särskilld anledning.

-Men vaddå verkar hon jättehänging? Ska jag komma över direkt?

Mamma svarar mig efter fem minuter, utav mig spenderande i tron om att min katt endast har en mycket begränsad tid kvar i livet.

-Nej

... .... nähä? var det då nödvändigt att skicka detta halv nio på morgonen? och vad syftade hon på? är hon jättehängig, men jag behöver inte komma direkt, eller mår hon prima? nåväl, klockan är nu snart ett och jag får väl åka dit och kolla til kattjäveln då. ty jag älskar henne litet. och skämms lite över det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0