Lördag, det nya måndag?

Igår åkte jag och Eken till bollnäs och köpte lite smått och gott, sen hämtade vi upp Ekens lillebror för att sedan äta på max. Vi åkte hem och tvättade, jag diskade och städade en del och vi har börjat överväga att investera i en diskmaskin för att slippa det eviga grälet om vem som sak diska och sen vem som har fuskdiskat!
Vi avslutade kvällen med chips, tv- och dataspel, riktigt trevligt.
Gårdagen var en helt okej dag.

Idag är inte en bra dag.
Någon gång på natten gick Ekens lillebror på toaletten. Han tassade inte så ljudlöst, så jag vaknade till, men gick sen och han la sig och somnade om så då kunde jag också somna om. Däremot så var han återigen uppe vid fyra, och då hade han andra planer. Då hade han fått sin sömnkvot och tyckte att det var dags att hitta på något. Eken övertalade honom till att lägga sig igen, något han faktiskt gjorde. En timme senare så ville han lyssna på sin cd-freestyle och det började skrammla lite, men åter igen så var Ekens ord lag, och han fick kapitulera till soffan igen. Efter att detta pågått lite från och till så tog ängeln Eken på sig ansvaret att hämta tvätten i tvättstugan som vi lämnat sen kvällen före. Den lille brodern fick stanna kvar i lägenheten med mig och jag tror att han kunde känna av min sinnestämning och frågade- Tycker du att det är kul att jag är här idag, Sanna?
Jag svarade att - Ja, om du sover en stund till så!
Och mycket riktigt så somnade vi båda två en stund till, och Eken gick också och lade sig. Dock dröjde det inteimage301 länge för de båda gick upp. De skulle ut i skogen idag så de började gör matlådor och äta frukost o.s.v. Den lille brodern fick också äntligen lyssna på sin cd-freestyle, och mora träsk är tydligen hans favorit eftersom han kunde sjunga med så tydligt och högt. Observera att jag fortfarande försöker sova då detta pågår. Tillslut ger de sig ändå iväg och jag kan somna och sova som aldrig förr! ...
I en halvtimme. För då ringer telefonen.
Men då gjorde jag något jag anser mig ha full rätt till- JAG STRUNTADE FULLSTÄNDIGT I ATT TELEFONEN RINGDE! A small victory on my part...
Men säg den lycka som varar för evigt, nu sitter jag är och om 1,5 timme ska jag till jobbet. Min nacke har aldrig varit så här stel förut och min hals sticker lite retfullt och vittnar om att en förkyldning strax ska bryta ut.
Not a good day...



Någon som erbjuder en sovplats?




Kommentarer
Postat av: Petter

mycket tack ska du ha för de fina orden.
får väl börja storböla på varenda buss jag ser och hoppas att någon kommer och tröstar mig.

2008-04-26 @ 11:47:11
URL: http://almq.blogg.se
Postat av: Anna

Hahaha. Efter 24 år i livet har jag också lärt mig att det inte är den bästa metoden. Men jag förstår känslan. Vi har ett gästrum, du kan komma och bo här nästa gång, du får visserligen dela rum med katten och hunden men dom är rätt självgående.

Nu ska jag börja supa här..snart i alla fall. Ha en trevlig kväll!

2008-04-26 @ 13:58:28
URL: http://skaninginorrland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0