"Det är friskt med fräknar!"

Ja, det är iskallt ute men solen steker, så hur löser man det! Jo, klurig som man är öppnar man altandörren och sitter på en stol inne i den varma sköna lägenheten och låter solen strålar snabba på hudcancern medan vinden viner förbi utomhus utan att störa mig det minsta! Jag är dock en rätt så otålig människa efter sisodär en kvart, men mina troga fräknar hade ändock vaknat och jublade över att sommaren var här. Tänkte på Lovisas gamla klämchecka klyscha, "Det är friskt med fräknar!" Och javisst, jag köper väl den då... För det är ju trots allt det enda beviset jag får på att jag har vistats i solen eftersom mina övrig pigment är deprimernade svårväckta!



Jag har även blivit utmanad av Eken att hålla mig ifrån godis under en längre period. Lite komiskt eftersom jag märkt att jag odlat fram ett sockerbehov hos Eken och att han ständigt plockar på sig diverse sötsaker och dricker oboy stup i kvarten, men han lever fortfarande kvar i den värld då han var den motståndskraftige och jag den svage! Själv har jag dragit ner på mitt godisbehov så jag tror att det kommer bli lite lättare att ge upp mina älskade små godsaker den här gången än alla de andra gånger jag försökt. Men man ska ju aldrig utesluta något helt för då blir det ju extra svårt att motstå, men jag tänker sluta med att köpa hem gigantiska godispåsar, och istället kanske nöja mig med att avnjuta en glass med Eken någon gång ibland då det är fint väder! En skottsäker plan! Bjuder på en bild då jag som vanligt svullar... Ser faktiskt väldigt grov ut på denna bild också, värre än vad jag är...eller? Bilden är ju ett år gammal också, sen är det ju dåligt ljus...hrm, jaja, enjoy!


Så, nu är det bara att hålla tummarna för att mina cravings inte ska bli allt för påfrestande!
Nä nu blir det stekta hamburgare, tack för mig!


Update: Åh, har nyss varit och tagit en promenad. Joggade lite igår också, känner mig fit,hehe! Känner ju att jag måste väga upp för bilden...

Kommentarer
Postat av: Petter

Front mot solbränna!
fortsätt kämpa.

2008-04-20 @ 14:00:27
URL: http://almq.blogg.se
Postat av: Emma

haha tack tack. =) nu är dom iaf rakade och lena höhö. xD

ha en mysig dag. kram emma

2008-04-20 @ 14:22:30
URL: http://curlysuecannotlie.blogg.se/
Postat av: Petter

Kan för övrigt berätta att min solbränna har försvunnit nu. Det var nog en optisk synvilla bara.

2008-04-20 @ 14:25:26
URL: http://almq.blogg.se
Postat av: Anna

Wow vad vackert, vart är det nu du bor?

Nä jag kommer också grilla så snart jag får möjligheten men man kan ändå roas av hysterin :)

Jag tror också på att dra ner på sockret snarare än att sluta helt.. det hade aldrig funkat för mig iaf.

2008-04-20 @ 14:40:28
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: Sambon

So, the game is on?
Fyfan säger jag bara, det är sant. Det är j a g som kommer lida mest. Speciellt när jag sitter där ute 10h i sträck. och inte ens några muffins.. =(
Tur jag kan komma hem till dig sen, för du är ju söt tillräckligt! ;)

2008-04-21 @ 10:31:37
URL: http://fridasusannaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0