från 100 till 0 på en dag.

image129Ja denna morgon började bra, gick upp och åt en nyttig frukost och kände mig utvilad. Hann dock inte få i mig mitt morgonte, för det hann inte bli lagom dricktempratur innan jag skulle ila iväg till skolan.
Väl framme i skolan skulle vi skriva nationellt prov i svenska b, och jag hade vissa svårigheter med att finna en plats, men tillslut hittade jag ett ställe där jag kunde slå mig till ro och börja min uppsats. Jag hade gott om tid och kände mig nöjd när det hela var över. Efter detta kände jag att jag borde åka hem för jag hade en medicinsk gk läxa som skulle vara inlämnad samma dag. Men tyvärr gick det ingen buss som passade, så jag stannade på svenska lektionen också och kollade på kvinnliga författarporträtt. Efter detta gick jag och Samantha ner till bussen och mötte Sara. På bussen satt vi och talade något nedlåtande om män i hästsvans, och till vår förskräckelse upptäckte vi sedan att det satt en sådan alldeles bredvid oss. Vi kände oss lite skuldmedvetna men nu tror jag vi båda har kommit över det. Sara tänkte besöka mig, men på väg hem från busshållsplatsen blev hon upplockad av sin pojkvän. Jag kom hem och fann två av mina syskonbarn, de yngsta och för det mesta lugnaste. De andra var på simmskolan. Jag satte mig vid min dator och började med min medicinska gk.
Dagen har bestått utav små mot och medgångar som har vägt upp varandra ganska bra, men så brast alltihopa.
Läxan var oerhört tråkig och med ögonlock tunga som bly var jag äntligen klar och redo att skicka in den. Men nej, allting började trassla något så oerhört. Först gick det inte att få iväg, sen kom det äntligen iväg men skickades tillbaka, tydligen stoppat av något slags virusskydd. Jag prövade då med min engelska som också skulle skickas in, men där var det samma visa. Jag vet inte hur många gånger jag försökt, men nu ger jag upp. Jag erkänner mig besegrad, oh grymma teknik! Jag anar att jag har ett litet virus som ligger och lurar i någon mapp. Men nu ska jag inte börja förakta min dator... den kanske är sjuk och mår dåligt?
Men nej, troligen så bara jävlas den med mig!
Ska starta en virussökning och defrag. innnan jag går och lägger mig. För jag kommer tillbaka, Teknik! Och denna gång ska jag härska! Mohahaha!
image124

Adjö...

Kommentarer
Postat av: Phantalonie

Jag lider med dej min ariske vän, allt känns jobbigt när ens käraste ägodel (datorn) inte fungerar som den ska. Jag har själv varit i samma possition och önskar inte ens min värsta fiende detta öde. Eller, jo kanske min värsta fiende, men inte en individ som jag bara hyser något litet agg gentemot.

So long, and good luck my royal breed friend.

2007-11-14 @ 14:49:13
URL: http://themysteriousp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0