Filmtips!

Idag har jag och lövet hunnit med tre filmer!
Superbad, 28 days later och 28 weeks later.

Superbad, eller super sugen som den heter på svenska är faktiskt jävligt bra för dem med lite sjuk och barnslig humor! Kan säga att jag uppskattade denna komedi rejält, även om det ibland kändes lite klen... 
Seth Rogen, som regiserat filmen samt spelar polis, är ju faktiskt jävligt rolig enligt mig! Har också sett 40 year old virgin och knocked up (på smällen) med honom och är stormförtjust:) Kan lätt offra 1,5 timme för att höra hans garv, som bara det är ren underhållning! Även Jonah Hill, killen som spelar Seth i filmen är oerhört rolig, och även han medverkar i knocked up! Se den!




De övriga två filmerna, 28 days later och 28 weeks later, handlar om ett aggressionsvirus som sprider sig över storbrittanien. Den första, 28 days later, är en rätt mörk film som för mig känns lite b. Det jag gillar med den är att det inte är allt för mycket blod utan att den även faktiskt har något utav en handling. Till och från rycker man till, men den är ändå inte så nervkittlande som jag hade hoppats på.
28 weeks later är uppföljaren. Denna är lite mer påkostad, med snyggare effekter och dyrare skådisar, men med mycket mer blod och brutalitet. Här går man mer in på blod som sprutar och häftiga avrättningar än på att tittaren ska sitta på helspänn.

Nä nu ska vi försöka krypa till kojs....;)
Ha en kanonvecka, det ska jag försöka ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0