Ta det inte så fort, barn....

Ja, det här som jag hade hoppats skulle bli en lankväll, blev istället en: kolla på när Eken spelar, dricka en redbull (kom ihåg: red bull är farligt!!) och skriva dystra små blogginlägg-kväll.

Något jag tänkte prata om nu är dagens ungdom, och nu menar jag de som är i början av sina tonår.
Först tänker jag berätta om ett litet missförstånd som har gjort att ett högt antal 11-14åringar nästlat sig in i min kontaktlista på msn. Jag har tydligen en väldigt populär mailadress, som många tror att de också har. Jag förväxlas med bl.a. Sanna i 6b och en 22årig Sanna. Jag får även bekräftelser på beställningar och lösenord till diverse medlemskap på grund av detta.
Hur som helst så efter att dessa 11-14åringar insett att jag inte är den de sökte efter så börjar de ändå prata. Har de inte lärt sig att man inte ska prata med folk man inte känner?
Jag är ju förvisso lite dum som inte tar bort dem direkt heller...
En tjej, 12år, började fråga mig om hur hon skulle göra för att killen hon var kär i skulle gilla henne, för hon ville så gärna ha en pojkvän. Jag drog av en moralkaka över att man inte ska ha så bråttom och att jag fortfarande samlade på gosedjur i den åldern. En vecka senare hette hon något i stil med: Älskar dig Andreas<3
Visst kan det vara gulligt med lite puppylove, men wtf! De finns de som förlorar oskulden när de är 12år, och det är på tok för tidigt om man frågar mig.


Lika försökte en 13åring idag skryta med att hon: "denna stjärnklara afton avnöjt en god flaska vin med sin bästa väninna." Det var så hon inledde konversationen. Jag svarade något istil med att: Jasså vad mysigt, och blev lite upprörd men försökte att inte bry mig. Då sa hon: "Det är så skönt att efter en sträsig i staden få koppla av med en flaska utsökt vin" Jag kunde inte hålla mig för skratt och tycka att det var lite sött att hon försökte använda sig av fina ord och verka så mogen och svarade att det inte kunde vara lätt för henne att vara så stressad.
Dock så förstår jag inte heller varför man börjar dricka när man är 13år. Visst, jag höll mig inte till jag var 18 men lite längre än 13 höll man väl ut.
För det första finns det ju en anledning till varför man inte ska dricka innan man växt klart, kroppen kan inte hantera alkohol, något som man borde förklara mer för ungdomarna mer än att bara säga att de inte får göra det.
Sen för det andra: De springer på shoppingrundor med sina väninnor, super, har mobiler och mp3:er, har sex och röker i början av sina tonår- Vad finns det för roligt kvar att upptäcka sen då? De sminkar och klär sig så de ser äldre ut än de är och tar sig in i en vuxenvärld som de troligen inte är redo för än. Varför inte bara passa på att vara barn så länge de kan, lek med dockor och racerbilar, passa på medans det anses som normalt!

Sen finns det ju dem som kommit upp en bit i åren som borde ta och mogna på sig lite, men att ha kvar lite av barnasinnet är ju aldrig fel...

You´re only young once, but you can stay immature forever...


image204

En groda jag har knäppt kort på, fråga mig inte varför jag valde att visa den i detta inlägg, bara njut av den....

Kommentarer
Postat av: Phantalonie with pepperonie

Jag vet inte varför men jag känner mej oerhört träffad av detta inlägg. Kanske var det citatet "Sen finns det ju dem som kommit upp en bit i åren som borde ta och mogna på sig lite," som fick en känsla av skam och obehag att infinna sej hos mej. Försöker du säga mej något Susanna? Tycker du det är dags att jag förevigt lämnade barndomensvärld bakom mej och tog ett kliv in i vuxen världen?
Grow up biaaaatch...

2007-12-09 @ 13:45:24
URL: http://themysteriousp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0