Hopp, förtvivlan och torkade tulpaner.

 
 
Jaha, här sitter jag bland torkade tulpaner och svär över mattetal medan den schizofrene av vädergudarna har lyckats ta över rodret. Aprilvädret har nämligen anlänt en dag tidigt och bjuder på skådespel utanför mina oputsade fönster medan jag undrar vad jag egentligen har gett mig på.
Högskoleprovet är nu bara fem dagar bort och jag inser att jag varken kan skriva, läsa eller räkna. Och det har jag betalat 350 kronor för att få bekräftat. Ja, många saker kan man kalla mig, men åtminstone inte intelligent.
Jag försöker alltså panikplugga matematik, i hopp om att väcka liv i den minimala kunskap om ämnet jag hade tidigare.
 
 
 
 
Hur det går? 
Ja, vi kan väl säga att jag var lycklig i några minuter då jag hade ett flertal rätt på raken, tills jag insåg att jag kollade på fel del i facit.
Pinsamt? Lite. Förkrossande? Mycket.
Men jag fortsätter väl så här, kladdar grundlösa teorier på ett upprivet kuvert och sveper magsäcksfrätande mängder Celsius de resterande kvällarna fram till den stora dagen.
Så ni vet var jag finns, menar jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0