Att blomma ut i min julighet.

Julmyser ni nu då?! Va?!
Jag ligger lite i ofas, då det inte alls blev något pepparkakshusbygge i helgen, men jag förvantas ta igen det i helgen.
Annars är rätt antal ljus tända i adventsstaken, glögg dricks lite nu och då, hyacinterna blommar (utan att ge sambon andningssvårigheter, tummen upp) och julstjärnorna lyser i fönstren. Dessutom är frysen fylld med hembakta lussebullar, ett projekt jag och Andreas slängde oss in i sent en kväll utan en endaste tanke på jästider och dylikt. Men goda blev de.
 
Så ja, även om jag anser mig ligga lite i ofas så är jag ju betydligt mer julig än vad jag brukar. Så plus i kanten till mig. 
Se på mig som på den här hyacinten nedaför, om ni så vill. Att min julighet sakta men säkert blommar. En knopp har försiktigt spruckit upp och tids nog kommer hela helvetet braka lös på riktigt. Ja, så kommer det bli. Men vi börjar lugnt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: xoxo

Vackert!

Hur är Umeå?

2014-12-20 @ 17:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0